5 tips voor klanttevredenheid bij debiteurenbeheer

Wanneer klanten niet betalen, wordt er overgegaan op het minst fijne gedeelte van klantencontact: het najagen van de betaling die nog niet verricht is. Uiteindelijk willen we de klanten bewegen om een betaling te doen. Dus debiteuren zijn nog steeds klanten die je graag met een glimlach wilt behandelen. RDFinancials, administratiekantoor in Weesp deelt in dit artikel vijf tips hoe jij de klanttevredenheid van je debiteuren verhoogd.

  1. Reputatie en klanttevredenheid van het bedrijf
    Wanneer opgetreden wordt als credit managers van onze klant, dan spreken wij vanuit de naam van het bedrijf. Ons contact met de debiteur is direct gerelateerd aan klanttevredenheid en de reputatie van het bedrijf.
  1. Een relatie wordt pas echt getest als de klant niet meer betaalt
    Onze job wordt vaak gezien als negatieve actie, terwijl het juist een kans is om ook deze klanten dat warme gevoel te geven. Dit is voor onze klant een enorme meerwaarde voor lange termijn.Elke debiteur is anders. Door in gesprek te gaan met de mensen van de onderneming, ontstaat er begrip over de reden van de betalingsachterstand.
  1. Door het automatiseren van het debiteurensysteem, blijft er tijd over voor een gepersonaliseerd klantcontact
    Door interesse te tonen in de onderneming van de debiteur, kom je er achter welke uitdagingen zij dagelijks hebben. Op deze manier wordt het gemakkelijker om een win-win situatie te creëren voor beide partijen.
  1. Biedt de klant de gemakkelijkste optie om de factuur te betalen.
    Via Ideal, creditcard of via een gestuurde betaallink. Deze laatste mogelijkheid biedt 100% meer gemak voor de debiteur.
  1. Voorkomen is beter dan genezen.
    Tegenwoordig is de kredietwaardigheid van een partij makkelijk te achterhalen. Verder is de data van DSO een goede graadmeter of een bedrijf zijn facturen binnen termijn betaald. Dit zorgt ervoor dat de kans op een niet-betaalde factuur in de toekomst flink wordt verkleind.

Wij hopen dat je deze vijf inzichten kunt gebruiken in het dagelijkse contact met je klant. Door deze andere mentaliteit, merken wij een positief verschil bij onze klanten.

 

bron: RDFinancials

De CijferWijzer

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief met het laatste nieuws
op het gebied van ondernemen, financiële zaken en administratie.

Something went wrong. Please check your entries and try again.